Fejleszt vagy rombol? A képernyő és az internet hatásai



Fejleszt vagy rombol?

A képernyő és az internet
hatásai


Mindannyiunkat érintő, igen aktuális,sőt egyre sürgetőbb témában adott elő


Uzsalyné dr. Pécsi Rita április 2-án a sóskúti iskolában,

 ahová a pusztazámori szülőket, érdeklődőket is szertettel hívtuk. 

Az előadást a Pest Megyei Hamvas Béla Könyvtár támogatta.


Az előadó magával ragadó stílusa,

 dinamikus személyisége azonnal lenyűgözte a
közönséget, 

mondandója megdöbbentette. 

Megtudhattuk, hogy a kisgyermekek,

 sőt
a fiatalok kialakulatlan, érzékeny idegrendszerét károsítja a túlzott
képernyőhasználat. 

Viselkedési problémákhoz, indulatkezelési nehézségekhez,

koncentráció zavarhoz, emberi kapcsolatok romlásához,

 végső esteben függőséghez
vezethet. 

A gép hatása az erős dopamintermelés (örömhormon) miatt valóban sok

tekintetben megegyezik a droghatással. 

A legnagyobb veszélyt a függőség
kockázata és a társas kapcsolati viszonyaink átalakítása jelentheti,

 ami a magánéletünket és a munka világát is jelentősen meghatározza.

Mit tehetünk szülőként, pedagógusként, 

hogy valóban hasznos eszközzé szelídítsük

gyermekeink számára a digitális eszközöket,

 hogy közben megőrizzék
szabadságukat,

 kreativitásukat, kapcsolataikat?

Állítsuk újra a nevelés központjába otthon és az iskolában az egészséges gyerekkor

legfontosabb összetevőit: erős kötödésen alapuló, odafigyelő kapcsolódást;

elegendő időt a spontán, kreatív játékra; zenét, művészeteket, kézműves
foglalkozásokat; 

természethez és a valós világhoz kapcsolódó tevékenységeket.

Az előadás zárásaként elhangzott gondolat szolgáljon útravalónak:
„Az élettel keress kapcsolatot, ne a géppel!”

Takács-Halmy Viktória
könyvtáros